Aineistosta ja menetelmistä kertominen
Tutkimusmetodina on MIKÄ.
Tutkielmani on laadullinen tutkimus, jossa hyödynnän monia MINKÄ tutkimukselle tyypillisiä menetelmiä.
Tutkimuksessa analysoin / tarkastelen MITÄ MILLAISTEN teorioiden / mallien / käsitteiden avulla.
Olen valinnut diskurssianalyysin tutkimusmenetelmäksi siksi, että sen avulla...
Kvantitatiiviset menetelmät eivät toisi lisäarvoa.
Tarkastelin MITÄ MILLAISEN teorian pohjalta.
Tutkimusaineistoni on rajattu pääasiallisesti MIHIN.
Hyödynnän MINKÄ analyysissä Virtasen (2011) kehittämää teoriaa / jaottelua / termiä X.
Toteutin analyysin Korhosen (2011) esittelemien menetelmien avulla.
Tämä tutkielma pohjautuu MILLAISIIN teorioihin.
| Tässä tutkimuksessa |
analysoin tarkastelen |
MITÄ | MILLAISTEN teorioiden ja -mallien |
avulla pohjalta |
|
Tutkielman teoreettisena viitekehyksenä Tutkimusmetodina |
toimii | MIKÄ |
|
hyödynnän käytän |
MITÄ |
|
Tutkielman Tutkimuksen Suomen kielen osalta |
aineisto | koostuu |
18 haastattelusta kieliopeista artikkeleista |
| perustuu |
kolmeen teemahaastatteluun SKS:n kokoelmiin kesällä 2009 tehtyyn kyselytutkimukseen kirjallisiin lähteisiin |
| Olen kerännyt | tutkimuksen aineiston | Helsingin Sanomista |
| vuonna 2022 | ||
| ajanjaksolta, jolloin... | ||
| ajalta 1994–1996 | ||
| Lapissa | ||
| haastatteluilla | ||
| haastattelemalla KETÄ | ||
| testillä | ||
| kyselylomakkeilla | ||
| luontoalueilla tehdyillä retkillä |
Käytän aineistona MITÄ.
Aineistona on MIKÄ.
Tutkimukseni aineisto koostuu MISTÄ.
Tutkielmassa hyödynnän MITÄ, sillä sen avulla on mahdollista analysoida...
Tarkasteltava ajankohta rajoittuu vuosiin 2003–2014.
Rajasin aineiston tutkimuskirjallisuuteen.
Viittaan aineistoon tässä tutkielmassa lyhyemmin nimellä...
Olen valinnut MINKÄ tutkimukseni aineistoksi, koska...
Olen rajannut aineistosta pois MINKÄ ja keskityn pelkästään MIHIN.
Huomaa ero:
Tutkimusaineisto kerättiin haastattelemalla luokanopettajia pääkaupunkiseudulta. (ryhmä keräsi aineiston)
Keräsin tutkimusaineiston haastattelemalla luokanopettajia pääkaupunkiseudulta. (sinä keräsit aineiston)
Haastattelut litteroitiin, minkä jälkeen aineistoa katsottiin suhteessa aikaisempaan teoriaan. (ryhmä litteroi + ryhmä katsoi)
Litteroin haastattelut, minkä jälkeen katsoin aineistoa suhteessa aikaisempaan teoriaan. (sinä litteroit + sinä katsoit)
| Analysoin |
aineistoa aineiston |
aineistolähtöisen kerronnallisen laadullisen teoriasidonnaisen teorialähtöisen |
sisällönanalyysin |
avulla keinoin |
©2024 Tatiana Martianova ja Emmi Pollari
Aineistosta ja menetelmistä kertominen, joulukuu 2024, jonka tekijät ovat Tatiana Martianova ja Emmi Pollari, on lisensoitu Creative Commons Nimeä 4.0 Kansainvälinen -lisenssillä. Materiaali on saatavilla osoitteessa kielibuusti.fi.