Lyssna på nyheter på lätt svenska
Språktips
Nybörjarnivå
Lyssna på de senaste nyheterna på lätt svenska. Förstår du vilka ämnen som tas upp? Tips: Genom att klicka på ”Visa tilläggsuppgifter” kan du också läsa nyheterna.
Mellannivå
Lyssna på de senaste nyheterna på lätt svenska. Skriv ner två nya ord för varje ämne. Tips: Genom att klicka på ”Visa tilläggsuppgifter” kan du också läsa nyheterna.
Avancerad nivå
Lyssna på de senaste nyheterna på lätt svenska. Klicka på "Visa tilläggsuppgifter" och läs nyheterna. Hitta på en rubrik och skriv en kort ingress för varje nyhet.