Lär dig svenska

Läs lättlästa artiklar om politik

Fyra personer sitter vid ett konferensbord med mikrofoner. Flaggo finns i bakgrunden.

Språktips

Nybörjarnivå

Ta reda på vad följande ord betyder: riksdag, regering, statsminister, president, parti, kommun.

Riksdagens lättlästa webbplats

Mellannivå

Bläddra i lättlästa artiklar om politik i Lätta bladet. Läs rubriker och ingresser. Skriv ner nya ord och ta reda på vad de betyder.

Lätta bladet: politik

Avancerad nivå

Bläddra i lättlästa artiklar om politik i Lätta bladet. Läs rubriker och ingresser. Välj en artikel som intresserar dig och läs den. Gör upp en tankekarta över artikeln.

Lätta bladet: politik

  • Uppdaterad:
  • Publicerad:
Dela
URL copied!