Asiakaspalvelutilanteita hotellin vastaanotossa

Videoissa on lyhyitä suomenkielisiä dialogeja tyypillisimmistä tilanteista hotellin vastaanotossa. Videot sopivat taitotasolle A2 - B1 esimerkiksi restonomiopiskelijoille. Tämän materiaalin avulla voi harjoitella sanastoa ja fraaseja sekä kuullunymmärtämistä. Videoissa ei ole tekstitystä.
Henkilö keskustelee hotellin respan työntekijän kanssa.
Kuva: Päivi Peltonen. Kaikki oikeudet pidätetään.

Hotellihuoneen varaaminen

Asiakas varaa hotellihuoneen puhelimitse. Vastaanottovirkailija ottaa varauksen vastaan.

Aamiainen mukaan

Hotellin asiakas kysyy vastaanotosta mahdollisuutta saada aamiainen mukaan.

Parkkipaikka 

Hotellin asiakas tiedustelee vastaanottovirkailijalta parkkipaikoista.

Sisäänkirjautuminen 1

Asiakas kirjautuu hotelliin. Hän on varannut ja maksanut huoneen etukäteen. Virkailija antaa perustietoa ja vastaa kysymykseen kuntosalista.

Pyykinpesu 

Hotellin asiakas kysyy, voiko hotellissa pestä pyykkiä.

Taksin tilaaminen

Hotellin asiakas pyytää vastaanottovirkailijaa tilaamaan taksin.

Hotellista uloskirjautuminen

Asiakas kirjautuu ulos hotellista.

Sisäänkirjautuminen 2

Asiakas kirjautuu hotelliin. Hän on varannut huoneen etukäteen, mutta ei ole maksanut vielä. Asiakas esittää kysymyksiä ja virkailija neuvoo hotellin käytänteistä.

© Haaga-Helia ammattikorkeakoulu 

Asiakaspalvelutilanteita hotellin vastaanotossa, maaliskuu 2023. Videon tuottaja on Haaga-Helia ammattikorkeakoulu ja tekijät ovat Tuula Jäppinen, Päivi Peltonen ja Laura Uusitalo. Video on lisensoitu Creative Commons Nimeä-Eimuutoksia 4.0 Kansainvälinen -lisenssillä. Materiaali on saatavilla osoitteessa kielibuusti.fi

  • Julkaistu
  • Päivitetty:
Jaa
URL copied!